PALANDÖKEN, “DUBLE YOL PROJESİ YURT GENELİNE YAYILMALI”

 TESK Genel Başkanı Palandöken de Karayolu Taşıma Kanunu'nun kamyonculukla geçimini sağlayan esnafı yok etme noktasına getirdiğini söyledi.

 Ziyaret açıklamalarda bulunan TESK Genel Başkanı Palandöken  Karayolu Taşıma Kanunu'nun kamyonculukla geçimini sağlayan esnafı yok etme noktasına getirdiğini söyledi. Duble yol projesinin trafik kazalarının önlenmesi konusunda önemli mesafeler alınmasını sağladığını anlatan Palandöken, ''Bu başarılı projenin uygulama alanının genişletilerek, ülkemizin Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri başta olmak üzere tüm yurt sathına yaygınlaştırılmasının uygun olacağını düşünüyoruz'' dedi.

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken’i makamında ziyaret eden Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise, 1972 ve daha eski model kamyon, otobüs, tanker ve çekicilerin vergi borçlarının bedellerini geçtiğini belirterek, ''Vergi affı getirmek suretiyle bu konuyu halletmiş olacağız'' dedi.
     Yıldırım, ziyaretinde yaptığı konuşmada, taşımacılık sektörünün mevzuata kavuşturulmasının yıllardır konuşulan ama adım atılamayan bir konu olduğunu söyledi. Bu konudaki çalışmaların geçmişte zamana bırakıldığını ifade eden Yıldırım, ''Sorunlar büyüdü, büyüdü, sürdürülemez bir hale geldi. Taşımacılıkta arz talep dengesi yok oldu. 850 bin araç var, bunun 450-500 bini iş bulamıyor. Böyle bir yapının sürdürülmesine imkan yoktu'' diye konuştu.
    
     -ASGARİ TAŞIMA ÜCRETİ-
 Karayolu Taşıma Kanunu ile sektöre kıstaslar getirildiğini dile getiren Yıldırım, yapılan düzenlemeler ile taşımacılığın itibar kazandığını söyledi. Yıldırım, düzenlemenin ardından sektöre girişlerin azaldığını ifade etti ve ''Bugünkü düzenleme ile 100 bin YTL sermayesi olan bu sektöre girebilecek'' şeklinde konuştu.

Tonaj boyut kontrolü için 200 seyyar kantar alındığını belirten Yıldırım, artık taşımacıların tonajı kadar yük taşıdığını söyledi. Yıldırım, araçlara tonajlarının üzerinde yük yüklenmesi durumunda 25 yıl için yapılan yolların 2 yıl gibi çok kısa bir zamanda bozulduğunu vurguladı ve tonaj kontrollerinin kaza riskini de azalttığını söyledi.

Yıldırım, ton/kilometre bazında asgari taşımacılık ücretlerinin belirlendiğini hatırlatarak, bu ücretlerin altında kimsenin taşıma yapamayacağını söyledi. Yıldırım, böylece haksız rekabetin de engellendiğini anlattı.
    
     -VERGİ AFFI-
 1972 ve daha eski model kamyon, otobüs, tanker ve çekicilerin hurdaya ayrılması uygulamasının devam ettiğini kaydeden Yıldırım, şunları söyledi:

 ''Yaşlı araçların vergi borçları bedellerini geçmiş. Vergi affı getirmek suretiyle bu konuyu halletmiş olacağız, TBMM'de yapacağımız bir düzenleme ile halledeceğiz. Hedefimiz, 2 yıl içinde 1972 ve eski modellerden başlayıp, 20 yaşın üzerindeki araçları filonun dışına almak.''