ANKARA- Onlarca ülkede izlenen yerli dizi ve
filmlerde ülkemize ait ürün ve güzelliklerin daha fazla işlenmesi gerektiğini
vurgulayan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Pandemide evlerde daha sık kaldığımız dönemde dizi ve film izleme
oranı ile mutfakta zaman geçirme süreleri arttı. Bu durumu ülkemizin tanıtımı
ve yerli ürünlerin tanıtımı için fırsata çevirmeliyiz. Onlarca ülkeye ihraç
ettiğimiz yüzlerce yerli dizi ve filmlerde ülkemize ait doğal güzellikler, çay,
mobilya, fındık, çeşitli sebzeler gibi ürünler daha fazla işlenmeli. Bu dizi ve
filmler ülkemizin tanıtımını yapmada en önemli araç ve ülkemizin vitrini olduğu
unutulmamalı” dedi.
-“MİLYONLARCA KİŞİ ÜLKEMİZİN DİZİ VE FİLMLERİNİ İZLİYOR”
Pandeminin de
etkisiyle dizi, filmlerin izlenme oranının arttığını belirten Türkiye Esnaf ve
Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Ülkemizin dizi film ihracatında özellikle
son yıllarda patlama yaşandı. 200’ün üzerinde ülkeye yüzlerce dizi milyonlarca
farklı kişi tarafından farklı coğrafyalarda izleniyor. Öyle ki dizi film
ihracatında ABD’den sonra ikinci sıraya yükseldik. Dizi film sektörünün cirosu
500 milyon doların üzerine çıktı. Bunda pandeminin de etkisi oldu. Evlerde daha
çok kaldığımız ve kısıtlamaların olduğu dönemde dünya artık mutfakta daha çok
vakit geçirir, daha çok TV ve bilgisayar başında durur oldu. Bu da ülkemize ait
yerli ürünler, turistik mekanlar, kaliteli üretimiyle dünyada önemli sıralarda
olduğumuz sektörlerin tanıtımı ve reklamı için çok önemli bir fırsat” şeklinde
vurguladı.
-“ÇAY MOBİLYA FINDIK GİBİ KALEMLER DAHA FAZLA İŞLENMELİ”
Çay, fındık, domates,
mobilya, turistik yerler gibi birçok kalemde ülkemizin tanıtımının dizi
filmlerle yapılması gerektiğine dikkati çeken Palandöken, “81 ilinde turistik ve tarihi bir yapısı muhakkak olan ülkemizde, çay,
fındık, kiraz, incir, lokum, domates, kayısı, antep fıstığı, ceviz, zeytin gibi
daha birçok üründe de kalitemiz ile dünyaya adımızı duyuyoruz. Bununla birlikte
mobilya sektöründe de yakaladığımız başarıların eriştiği sınırları aşmak için dizi
filmlerin çok önemli bir araç olduğu unutulmamalı. Hem ülkemizin tanıtımı için
hem turist sayısını artırmak hem de sektörel bazda ihracatın da artması için bu
ürünler, doğal güzellikler, dizi ve filmlerde daha çok yer almalı. Yalnızca
oyuncu ve senaristler üzerinden ivme yakalayan dizilerde bu tanıtım kanalı da
ön plana çekilmeli. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın da bu konuda destek ve
teşvikleri ile yapımcı ve senaristlere büyük görev düşüyor” diye belirtti.