ANKARA- Akaryakıta gelen zamlar karşısında esnafın
zorlandığını ve bu zamların A’dan Z’ye tüm ürünleri olumsuz etkilediğini
hatırlatan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Bu yıl benzine 1 Lira 20 Kuruş, motorine 1 Lira 59 Kuruş, LPG’ye ise 1
Lira 84 Kuruş zam yapıldı. En önemli maliyet kalemi akaryakıt olan esnafımızın
bu zamlar karşısında ayakta durması zorlaşıyor. Zamların vatandaşa yansımaması
için ticari akaryakıt artık elzem bir ihtiyaç oldu. Bununla birlikte taşımacı
esnafımıza zorunlu köprü ve otoyol geçişleri en azından bir süre tamamen
ücretsiz olmalı” dedi.
-“ZAMLARIN VATANDAŞA YANSIMAMASI İÇİN TİCARİ AKARYAKIT
ŞART”
Esnafın en önemli
maliyet kaleminin akaryakıt olduğu için ticari akaryakıt verilmesi gerektiğini
vurgulayan Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı
Bendevi Palandöken, “Akaryakıt kalemi
esnafımızın en önemli maliyet kalemiyken, A’dan Z’ye tüm ürünlerin fiyatlarına
da doğrudan etki ediyor. Eşel mobil sistemi ile büyük bir kısım pompaya
yansımasa bile artık yansıyan artışlar, son gelen zamlar esnafımızı çok
zorlamaya başladı. Yolcu ve yük taşımacılığında doğrudan maliyet kalemini
artırarak kazancın azalmasına bu akaryakıt zamları sebep oluyor. Esnafımız bu
zamlar karşısında zorlanırken fiyatları da vatandaşa yansıtmamak için kendinden
tasarruf ediyor. Esnafın zorlanması doğrudan vatandaşın cebine yansıyor. Bu da
enflasyon başta olmak üzere ekonomiyi olumsuz etkiliyor. Ticari araçlar için
ticari akaryakıt verilmesi şu noktada en önemli beklenti haline geldi” diye
konuştu.
-“ZORUNLU KÖPRÜ VE OTOYOL ÜCRETLERİ ESNAFIMIZDAN
ALINMAMALI”
Taşımacı esnafının en
azından bir süre zorunlu köprü ve otoyol geçişlerinden muaf olması gerektiğini
açıklayan Palandöken şöyle devam etti: “Ticari
akaryakıttan sonra maliyet kalemlerinin en önemlilerinden birisi de zorunlu
köprü ve otoyol geçiş ücretleri. Esnafımızdan bu ücretler en azından bir süre,
pandeminin etkileri tamamen azalana kadar alınmamalı. Bununla birlikte pandemi
süreci boyunca bu geçişler nedeniyle gelen cezalar, bu cezalardan doğan icralar
da durdurulmalı. Şoför esnafımızın maliyetini artıran bu durumların çözülmesi,
vatandaşın da cebini doğrudan etkileyecektir. Esnafımızın maliyetleri artmadığı
sürece hiçbir şekilde hiçbir ücrete zam da yapmaz. Dolayısıyla piyasalarda
fiyat artışlarının müsebbibi olarak gösterilen esnafımızın bu zan altında
kalmaması için ticari akaryakıt ve zorunlu köprü otoyol geçişlerinde destek verilmeli.”