ANKARA- Kurban Bayramına sayılı günler kala
tüketiciyi yanıltan indirim kampanyalarının bu yıl da başladığına dikkati çeken
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Pandemiden
dolayı uzun süre evde olan vatandaşlarımızın normalleşme süreciyle birlikte
yeniden dışarı çıkmasını ve Kurban Bayramı’nın yaklaşmasını fırsat bilen bazı
firmalar sahte indirim kampanyalarına şimdiden başladı. Bayramları ve özel
günleri fırsat bilen bu firmalar tarafından önce ürünlerin fiyatı şişiriliyor
sonra indirim varmış gibi pazarlanarak rant elde ediliyor. Vatandaşlarımız
bayram arefesinde bu sahte indirimlere inanarak alışveriş çılgınlığına
kapılmamalı. Alışverişlerde piyasa araştırması çok iyi yapılmalı” dedi.
-“BAYRAM ÖNCESİ GEREKSİZ ALIŞVERİŞLE KREDİ KARTINA
YÜKLENMEYİN”
Kurban Bayramı
arefesinde gerçekçi olmayan indirim kampanyalarına karşı vatandaşlara uyarıda
bulunan Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı
Bendevi Palandöken, “Büyük mağazalar,
özellikle bayram, yılbaşı, sevgililer günü, anneler günü, babalar günü,
kadınlar günü gibi özel günlerde satışlarını artırmak için tüketiciyi yanıltan
indirim kampanyalarına hız kesmeden devam ediyor. Önümüzdeki Kurban Bayramı’nda
çocuklarına bayramlık satın almak isteyen vatandaşlarımız yüzde 70’e varan
indirim, bir alana bir bedava, ikinci ürüne yüzde 50 indirim gibi kampanyalara
aldanmamalı. Özellikle AVM’lerdeki tekstil
ürünleri, kozmetik ürünler, teknolojik ürünler, elektronik ve beyaz eşyadaki indirim
kampanyaları çok iyi takip edilmeli. Bayram arifesinde gereksiz yere
alışveriş yapıp kredi kartlarına yüklenilmemeli. Özellikle pandemi döneminde
ödenemeyen kredi kartı borçları biriktiği zaman ödemek zorlaşıyor” diye konuştu.
-“HER ÖZEL GÜNDE RASTGELE İNDİRİM YAPILMASI DOĞRU DEĞİL”
Öte yandan indirim
sezonunun yaz ve kış dönemleri olmak üzere yılda iki kez yapılması ve bunun
kurala bağlanması gerektiğini, her özel günde indirim yapılmasının doğru
olmadığını söyleyen Palandöken, “Tüketiciyi
yanıltan bu indirim kampanyalarına çeki düzen verilmeli. İndirim sezonları tüm
mağazalar için yalnızca yılın belli dönemlerinde geçerli olmalı. Mağazalar
bağlı oldukları meslek kuruluşlarından izin alarak indirim kampanyası yapabilmeli.
İndirimlerin meslek odalarının izni ve kontrolü ile yapıldığı tüketiciye
belirtilmeli. Her özel günde ve her sezonda rastgele indirim yapılması
tüketicinin de firmalara olan güvenini sarsıyor” şeklinde konuştu.