ANKARA - Karayolları Genel Müdürlüğü`nün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı`nın yasalaşmasıyla, yolcu ve yük taşımacılığına yönelik cezaların da yeniden düzenlendiğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, " Kamyoncu, Dolmuşçu, Servis araçları ve taksici esnafı bu cezalar uygulandığında biter. Otobüslere uygulanmayan cezalar dolmuşçu, servis araçlarına ve taksici esnafımıza uygulanıyor. Yeni Yasa ile fazla yolcu alma cezası 63 lirayken şimdi her fazla alınan yolcu başına 60 liraya çıkarılması kabul edilemez. Esnafımızın artık sabrı taşmaktadır. Eğer, cezalar eşit uygulanmaz ise kontak kapatacağız " dedi.
" YOLCU GÜVENLİĞİ SADECE MÜNİBÜSLERDEMİ YOK? "
Minibüsçü esnafının büyük bir haksızlık yaşadığını ve ceza puanlarının yüksekliği nedeniyle ehliyetlerine el konulduğu için çoğu şoförün artık ekmeğe muhtaç duruma geldiğini söyleyen Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, " Haksızlığa bakın ki; 40-50 kişilik otobüsler iki katı ayakta yolcu alırken diğer taraftan 9-14 kişilik minibüslere ayakta 2 veya 3 kişi aldı diye hem para hem de 20 ceza puanı yazılmaktadır. Eğer ayakta yolcu taşımak, güvenli değilse 150-170 kişi taşıyan otobüsleri kimse görmüyor mu? Bu kadar fazla yolcu alan otobüslerin ani fren yaptığında durma şansının çok az olduğunu herkes bilir. Yetkililerimiz yolcu güvenliğini sadece minibüslerde mi düşünüyor? Bu uygulama minibüsçü esnafımız açısından adil değildir " diye konuştu
" HEM PUAN HEM CEZA ARTIRILMASI YANLIŞ
Toplu taşıma araçlarının, büyükşehirlerde yaşayan vatandaşlarımızın işe gidiş ve dönüş saatlerinde, alt yapı yetersizlikleri nedeniyle, otobüsler, tramvaylar ve metrobüslerin kapasitelerinin çok üzerinde yolcu almak zorunda kaldıkları gerçeğini hatırlatan Palandöken, " Ancak, diğer toplu taşıma araçlarına tanınan ayakta yolcu alma hakkı minibüslere, servis araçlarına ve taksilere tanınmamaktadır. Son bir yıl içinde yüzlerce minibüs şoförünün, ayakta yolcu aldığı için daha önce uygulanan 5 ceza puanının 20 ceza puanına çıkarılması nedeniyle ehliyetleri iptal olmuştur. Biz ceza puanının düşürülmesini beklerken, şimdi de ayakta yolcu alma cezası kişi başı 60 lira olmuştur. Minibüsçü esnafımız bunu kaldıramaz. İşsiz kalacak esnafımıza kim yardım edecek, kim iş bulacak?" diye sordu.
" ŞOFÖR ESNAFININ DERDİNE DERT EKLEMEYİN"
Taşımacılık ve ulaştırma sektöründe iş yapan esnafımızın dertlerinin çok olduğunu belirten Palandöken, " Vergiler, SGK primleri, amortisman giderleri ve ana girdi olan akaryakıt fiyatları çok yüksektir. Bu durumda bile işine sahip çıkmaya çalışan şoför esnafımızın uğradığı mağduriyet önlenmelidir. Esnafımızın yolcu yoğunluğunun düştüğü saatlerde zararına taşımacılık yaptığı unutulmamalıdır. Sorunumuzun çözümü için yetkililerimizden, yolcu kapasitesine göre belli sayıda ayakta yolcu taşınmasına müsaade etmelerini ve ceza puanlarının eskisi gibi olmasını bekliyoruz" şeklinde konuştu.