ANKARA- Yeni yılda araç muayene ücretlerine yapılacak
zammın yeniden değerlendirme oranının altında tutulması gerektiğini belirten TESK
Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “2024’te
Yeniden Değerlendirme Oranı (YDO) ile araç muayene ücretlerine yüzde 58.46 zam
yapılacak olması kabul edilemez. Özel araçlar en az 2 yılda bir, ticari araçlar
için ise her yıl yapılan araç muayene ücretleri sürücülere büyük bir külfet
getiriyor. Bakım ve onarım olmadan yalnızca arıza tespitinden bu kadar ücret
almak adil değil. Zaten araçların yıllık bakımları, sabit giderleri, her ay
düzenli olarak sigortaya gelen zamlar, benzin, mazot, LPG gibi yakıtlardaki
fiyat artışı ve lastik ücretleri gibi yüksek maliyetler esnafı zorluyor. Bu
yılki yüksek enflasyon ve maliyet artışları baz alınarak en azından YDO’nun
daha da altında bir zam yapılmalı. Yıllık muayene zorunluluğu olan ticari
araçlara özel bir indirim sağlanmalı” dedi.
-“MUAYENE ÜCRETİNİ GECİKTİRENDEN AYLIK YÜZDE 5 FAİZ
ALINIYOR”
Yüksek enflasyon ve
artan maliyetlerle birlikte vatandaşların ve esnafın araç muayene ücretlerini
karşılamakta zorlandığını ifade eden Türkiye Esnaf ve Sanatkarları
Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Bu yıl Ekim sonu itibariyle trafiğe kayıtlı araç sayısı 28 milyonu
geçti. Bu araçların yaklaşık 10 milyonunu ise ticari araçlar oluşturuyor. Ulaşım
sektöründe faaliyet gösteren taksi, kamyon, otobüs vb. gibi ticari araçlar ilk
bir yıldan sonra her yıl araçlarını muayene ettirmekle yükümlü. 2023 yılında otobüs,
kamyon, çekici ve tankerlerde muayene ücreti bin 554 TL, otomobil, minibüs,
kamyonet, özel amaçlı taşıt, arazi taşıtı, römork ve yarı römorklar için bin 149,60
TL, traktör, motosiklet ve motorlu bisikletlerde ise 585,60 TL. Araç muayene ücretinin kredi kartı ya da banka
kartı ile ödenmesi halinde bir de hizmet bedeli tutarı ekleniyor. Öte yandan muayene
süresini geçiren araçlardan ise her ay yüzde 5 oranında faiz alınıyor” diye
konuştu.